Na tom čo hovoríš, záleží...
Keď hovoríme o sebe, hovoríme vždy aj o väčšom celku s ktorým sme spojení.
Keď sa budeme rozprávať a v priebehu rozhovoru ma zastavíte a požiadate, aby som doslovne zopakovala tretiu vetu pred tou, počas ktorej ste ma zastavili, nebudem ju vedieť zopakovať doslova. Ani vy nie. Vyskúšajte si to. Najlepšie opakovane a s viacerými ľuďmi. Taký už sme...my ľudia :-)
Preto keď nám záleží na vytvorení bezpečného prostredia, potrebujeme sa zamyslieť aj nad spôsobom, akým volíme slová. Slová sú jednoduché, ale v umení ich spojenia sa stávajú vyhlásením.
Komunikácia odzrkadľuje vzťahy. Každý vzťah je charakteristický určitou mierou dôvery alebo nedôvery. V každej komunikácii a vzájomnej interakcii s druhými toto konto dôvery nejako ovplyvňujeme. Tým zvyšujeme alebo znižujeme pocit bezpečia, ktorý má druhý človek v styku s nami.
Zámená NAHRÁDZAJÚ podstatné mená a iné slovné druhy. Nahrádzajú popis vzťahov, hodnôt, zámerov, ktorý máme k sebe, k firme, k produktu, k spoločnej vízii, ku klientovi, jeho potrebám... Druhá strana to nemusí vedieť pomenovať, no ten vzťah cíti..
Predstavte svoje zámena ako prví ..
Keď predstavuješ seba, predstavuješ aj firemnú kultúru
- Som spojenec, priateľ, niekto, komu môžete dôverovať
- Vaša identita je skutočná a ja vás vidím
- Váš pocit bezpečia v tomto priestore je pre mňa dôležitý
- Chcem počuť váš jedinečný pohľad na vec
- Chcem, aby ste sa pri mne cítili pohodlne
- Chcem vedieť, aké zámená používate nie nepredpokladať ich
- Chcem, aby ste boli ku mne otvorený a úprimný
- Som ochotný sa učiť a zlepšovať, aby som podporoval tvorivý priestor
- Chápem, aké dôležité sú zámená a budem rešpektovať a používať vaše